Časté otázky (FAQ)
Máte k vašej objednávke nejaké otázky? Tu nájdete podrobný zoznam odpovedí na vaše otázky.
Nákup na Lentiamo
Ako môžem urobiť objednávku? Postup objednávania krok za krokom.
- Zvoľte si značku šošoviek, roztoku alebo dioptrických či slnečných okuliarov.
- Vyberte parametre šošoviek tak, ako sú uvedené na predpise. V prípade dioptrických okuliarov tiež vyberte povrchovú úpravu skiel či index stenčenia.
- Pridajte tovar do košíka, zvoľte spôsob doručenia a platby a dokončite objednávku.
Musím si pred nákupom vytvoriť účet?
Keď u nás prvýkrát nakúpite, účet vám bude automaticky vytvorený s prvou objednávkou. Budúci nákup potom pre vás bude jednoduchší!
Tovar / moje dioptrie nie sú na sklade! Čo teraz?
Netreba mať obavu, objednávku môžete napriek tomu zrealizovať. Informujeme vás o dátume predpokladaného dodania tovaru do skladu výrobcom. Celú objednávku pošleme hneď, ako budú všetky produkty na sklade. Objednávku tiež môžeme rozdeliť bez dodatočných nákladov na poštovné, ak si želáte zaslať ihneď aspoň skladom dostupnú časť objednávky. Druhá časť objednávky je následne zaslaná neskôr a to po dodaní všetkých položiek na náš sklad. Ak si prajete vašu objednávku rozdeliť, je potrebné nás o tom informovať na kontaktoch nášho zákazníckeho servisu.
Sú ceny uvedené s DPH?
Áno, všetky uvedené ceny sú s DPH.
Môže byť moja objednávka fakturovaná na firmu a môžem tak uplatniť odpočet DPH na Slovensku?
Do faktúry je síce možné uviesť ako fakturačnú adresu aj adresu firmy, avšak, bez možnosti zadať v rámci nákupného procesu IČO, DIČ, ani DIČ DPH odberateľa, nakoľko Spoločnosť Lentiamo s.r.o., IČO: 26104784, DIČ: CZ26104784 predáva tovar na Slovensko iba koncovým zákazníkom, nie podnikateľským subjektom. Z toho dôvodu nie je možné uplatnit ani odpočet DPH na území Slovenska. Viac informácií nájdete v našich Obchodných podmienkach.
Je na nakúpený tovar záruka?
Všetok náš tovar podlieha záruke podľa miestnej legislatívy. Zákonná záruka znamená, že všetok tovar zodpovedá alebo musí zodpovedať tomu, čo môže v rozumnej miere zákazník očakávať. Niektoré produkty majú ďalšie zmluvné garanciu kvality. To platí v prípade, kedy je dátum expirácie uvedené na balenie, v priloženom manuáli alebo v inzercii podľa ďalších štatutárnych opatrení. V takom prípade ručíme, že produkt je vhodný pre bežné použitie alebo že si zachová bežné vlastnosti po určitú dobu. Podrobnejšie informácie nájdete v obchodných podmienkach.
Ako zruším alebo zmením objednávku?
Objednávku môžete zrušiť alebo zmeniť kedykoľvek pred jej odoslaním zo skladu k vám. Ak si tak prajete učiniť, kontaktujte nás prosím na info@lentiamo.sk alebo nám zavolajte a my vám radi pomôžeme. Objednávky expedujeme v pracovné dni o 14:00 hod, žiadosť o zmenu údajov v objednávke či zrušenie objednávky teda musí byť podaná do tejto doby. Ak je však už objednávka na ceste k vám, nie je v nej už možné vykonávať akékoľvek zmeny.
Môžem si objednať šošovky len pre jedno oko?
Áno, môžete. Pri výbere parametrov môžete zvoliť 0 balení na jedno oko a vyplniť len údaje pre druhé oko, teda, môžete si zakúpiť len jedno balenie šošoviek.
Aké informácie musím vyplniť?
Údaje, ktoré je potrebné vyplniť, nájdete v predpise od špecialistu. V závislosti na tom, aký typ šošoviek potrebujete, budete musieť vyplniť konkrétne údaje (dioptria, cylinder, os či adícia). Pri niektorých značkách šošoviek je možné vybrať si taktiež z viacerých hodnôt zakrivenia šošovky. Parameter priemeru je však pre konkrétnu značku vopred daný výrobcom. Viac informácií o predpisoch nájdete na tejto stránke..
Ako môžem použiť zľavový kód?
V nákupnom košíku označte políčko „uplatniť zľavový kupón“ a zadajte voucher. Kliknite na „overiť“ a „pokračovať v objednávke“, ak je kód platný, systém zľavu uplatní v objednávke automaticky.
Ako si môžem na optike Lentiamo vopred vyskúšať okuliare, ktoré sú dostupné len na e-shope?
Ak si želáte na našej optike vyskúšať modely okuliarov, ktoré nie sú priamo fyzicky dostupné na našej pobočke, ale sú skladom na našom e-shope, je to možné. Na to stačí na e-shope vytvoriť štandardnú objednávku a z hľadiska dopravy zvoliť Osobný odber - Optika Lentiamo Bratislava. Následne je potrebné zvoliť si spôsob úhrady objednávky Pri prevzatí-na dobierku a takto objednávku dokončiť. Pri prevzatí objednávky na optike si môžete vami vybrané modely vyskúšať a potom na optike uhradíte len tie, o ktoré budete mať záujem, prípadne, neuhradíte žiadne z nich. Modely, ktoré ste si nevybrali budú následne vrátené naspäť na náš centrálny sklad.
Platba
Aké možnosti platby ponúkate?
V našom e-shope môžete bezpečne platiť kreditnou alebo debetnou kartou online, bankovým prevodom, prostredníctvom PayPal, Apple Pay, Benefit Plus, Klarna alebo pri prevzatí tovaru na dobierku. Všetky informácie o platbách nájdete tu.
Môžem sa počas platenia vopred napr. kartou vrátiť k predchádzajúcim krokom alebo ich mám uložiť a dokončiť objednávku neskôr?
V košíku pri krokoch 1, 2 a 3 sa môžete bezpečne vrátiť späť. Ak stlačíte tlačidlo „Potvrdiť objednávku“, objednávka bude dokončená a už nebudete mať možnosť ísť späť. Objednávku je teraz nutné uhradiť. Ak sa chcete vrátiť a niečo zmeniť, kontaktujte nás.
Ako garantujete bezpečnosť platby?
Pri platení budete presmerovaní do 3D platobnej brány. Platobné údaje sú spracované priamo platobnou aplikáciou a prenos dát z vášho počítača je chránený enkryptovaným algoritmom.
Kedy a ako obdržím faktúru?
Chránime životné prostredie a snažíme sa šetriť planétu, ako to len ide. Aby sme obmedzili spotrebu papiera, faktúry posielame elektronicky prostredníctvom e-mailu vo formáte PDF s informáciou o expedícii objednávky. Faktúru nájdete vždy v prílohe tohto emailu. Faktúru tiež nájdete v klientskej sekcii. Chcete faktúru vytlačiť? Vytlačte si PDF dokument alebo označte príslušné políčko po dokončení objednávky a my vám faktúru vložíme do balíčka.
Môžem si nechať preplatiť náklady zdravotnou poisťovňou?
Niektoré zdravotné poisťovne môžu (čiastočne) hradiť kontaktné šošovky a okuliare. O konkrétnych možnostiach sa však prosím informujte vo svojej poisťovni.
Doprava a doručenie
Koľko stojí doručenie?
Ak vaša objednávka prekročí 60 €, doručenie je zadarmo! Dopravu zadarmo ponúkame tiež pri objednávkach našej privátnej značky okuliarov Lentiamo a u objednávok s osobným vyzdvihnutím na našej optike. Viac informácií o doprave a cenách nájdete tu..
Ako dlho trvá odoslanie a doručenie objednávky?
Všetky zásielky tovaru, ktorý je k dispozícii na sklade, expedujeme každý pracovný deň o 14:00 hodine z centrálneho skladu. Ak vaša objednávka vznikla do 14:00 daného pracovného dňa, objednávku odosielame ešte v ten istý pracovný deň (ak sú jej položky skladom) a ak vznikla po tomto čase, odosielame ju hneď najbližší pracovný deň. Následne, konkrétna doručovacia lehota objednávky už závisí na vami zvolenom dopravcovi pre vašu objednávku. Všetky informácie o možnostiach a dobe dodania nájdete tu.
Ako môžem zásielku sledovať?
Zásielku môžete sledovať na stránkach vami zvoleného dopravcu na základe čísla zásielky, ktoré sme vám zaslali emailom.
Ako môžem zmeniť výdajné miesto/adresu svojej objednávky?
Objednávku môžete až do jej úhrady upravovať vo vašej klientskej sekcii. Ak si prajete zmeniť adresu doručenia až po dokončení a úhrade objednávky, kontaktujte, prosíme, náš zákaznícky servis. Ak vaša objednávka ešte neopustila náš sklad, so zmenou adresy vám radi pomôžeme. Ak je však vaša objednávka už na ceste, adresu doručenia v nej nie je možné zmeniť. V tomto prípade je potrebné kontaktovať zákaznícky servis a vytvoriť novú objednávku.
Aké telefónne číslo mám zadať do svojej objednávky?
V prípade, že ste si zvolili pre svoju objednávku dopravnú spoločnosť GLS alebo Slovenskú poštu - balík na poštu, je potrebné, aby ste uviedli do vašej objednávky slovenské mobilné telefónne číslo, nakoľko je slovenský kontakt podmienkou na to, aby vás títo dopravcovia mohli v momente doručovania balíka kontaktovať. V prípade, že ste si zvolili iného dopravcu či výdajné miesto, slovenské telefónne číslo nie je povinné, môžete uviesť do objednávky aj zahraničný kontakt.
Neobdržal/a som zásielku, čo mám urobiť?
- V klientskej sekcii alebo v potvrdzujúcich e-mailoch vyhľadajte číslo balíka pre sledovanie zásielky a skontrolujte polohu objednávky cez trackovací odkaz na stránkach dopravcu.
- Ak je pri objednávke uvedené, že zásielka bola doručená, opýtajte sa susedov, prípadne recepcie spoločnosti v doručovacej adrese a podobne.
- Ak zásielku nemôžete nájsť alebo je v trackovacom odkaze bez pohybu, kontaktujte daného dopravcu, nech vám poskytnú potrebné informácie o vašom balíku.
- Stále zásielku nemôžete nájsť? Kontaktujte náš zákaznícky servis, radi vám pomôžeme.
Odstúpenie od kúpnej zmluvy a vrátenie peňazí
Ako môžem vrátiť zásielku a odstúpiť od kúpnej zmluvy?
Tovar, ktorý ste si u nás objednali, môžete vrátiť do 30 dní od prijatia objednávky. Od kúpnej zmluvy môžete odstúpiť len vtedy, ak sú kontaktné šošovky v pôvodnom, neporušenom, neotvorenom balení. Čo sa týka okuliarov, tie musia byť vrátené v pôvodnom obale spolu so všetkým príslušenstvom, ktoré balenie obsahovalo. Viac informácií o postupe nájdete v časti o vrátení tovaru. Na tejto stránke stačí na uplatnenie žiadosti o odstúpenie od kúpnej zmluvy vyplniť krátky formulár.
Po odoslaní žiadosti prostredníctvom formulára vám náš zákaznícky servis, okrem informácií k vráteniu tovaru, môže zaslať tiež vratkový štítok od dopravcu GLS alebo od dopravcu Slovenská pošta, v prípade, že ste si na prepravu vašej objednávky zvolili túto spoločnosť. Vratkový štítok obsahuje predvyplnené všetky potrebné informácie, napríklad, adresu príjemcu a odosielateľa. Štítok vám bude odoslaný v prílohe emailu po úhrade príslušnej sumy za štítok (GLS štítok: 2,00 €; Slovenská pošta: 2,90 €). Štítok následne stačí vytlačiť, priložiť k balíku a takto podať na fyzickom výdajnom mieste zvoleného dopravcu. Balík nie je možné vrátiť cez BalíkoBox ani Balíkomat. Zakúpený tovar je možné vrátiť tiež vlastnou cestou-iným, vami zvoleným, dopravcom či doniesť bezplatne na adresu našej optiky.
Čo mám robiť, ak dostanem chybný alebo poškodený balík?
Ak je váš balík viditeľne poškodený už v momente jeho doručovania, prosíme, odmietnite jeho prevzatie od dopravcu a vyžiadajte si od dopravcu Škodový zápis. Tento zápis nám, prosíme, zašlite na email a radi vám na tomto základe pošleme zdarma nový balík. Ak ste sa o poškodení balíka dozvedeli až po jeho prevzatí, nevadí, taktiež sa na nás môžete obrátiť. Vyplňte formulár na vrátenie tovaru alebo nám pošlite e-mail na adresu info@lentiamo.sk a my vás budeme kontaktovať.
Mám nový predpis, môžem si vymeniť staré šošovky?
Ak ste si objednali šošovky v našom e-shope a už vám nesedia z dôvodu zmeny dioptrií, môžete nám ich vrátiť a my vám zašleme šošovky, ktoré zodpovedajú vášmu aktuálnemu predpisu. Zistite, či máte nárok na službu 365-dňovej záruky výmeny.
Kedy a ako dostanem späť peniaze po vrátení tovaru?
Ak vaša žiadosť spĺňa podmienky, peniaze vám vrátime do 14 dní od prijatia vráteného tovaru. Peniaze vám vrátime štandardne rovnakým spôsobom platby, aký ste zvolili pre svoju objednávku alebo, ak o to požiadate, platbu môžeme vrátiť aj na iné číslo účtu a to bankovým prevodom. Prípadne, môžeme na váš klientsky účet pripísať kredity v príslušnej hodnote.
Čo mám robiť, ak nie som s výrobkom spokojný a chcem ho reklamovať?
Ak nie ste spokojní s našimi výrobkami alebo službami, môžete nás kontaktovať prostredníctvom kontaktného formulára. Na vašu sťažnosť budeme reagovať.
Kontaktné šošovky
Môžem zmeniť značku šošoviek a prejsť tak na nové šošovky?
Áno, ak chcete, môžete prejsť na nové šošovky. Pri niektorých výrobkoch je dokonca uvedené, že je možné danú značku nahradiť inou. Je však potrebné si uvedomiť, že šošovky sa vyrábajú nielen v rôznych veľkostiach, ale v závislosti od výrobcu, taktiež z z rozličného materiálu. Preto vždy odporúčame, aby ste sa o zmene vopred poradili so svojím očným lekárom alebo optometristom.
Ako už viete, veľkosť šošovky by mala zodpovedať vášmu oku, aby sa zabezpečila lepšia kvalita videnia. Pozrite si tabuľku porovnania zakrivenia a priemeru šošoviek a porovnajte rozdiely v zakrivení, priemere šošoviek a ďalších parametroch. Ak chcete zmeniť typ alebo značku šošoviek, najlepšie vám poradí váš optik. Ak máte otázky týkajúce sa šošoviek, obráťte sa na náš zákaznícky servis, ktorý vám poskytne informácie o kontaktných šošovkách a ich používaní.
Predávate či poskytujete aj skúšobné šošovky (skúšobné páry)?
Nie, skúšobné páry šošoviek (2 alebo viacero jednotlivých kusov šošoviek) sú komerčne nepredajné. Z toho dôvodu ich nemôžeme poskytovať ani my, zákazníkom predávame len kompletné, neotvorené originálne balenia šošoviek. Skúšobné páry šošoviek je možno obdržať výhradne od očného špecialistu či kontaktológa na optike v rámci vyšetrenia na kontaktné šošovky.
Prečo sú šošovky vo vašom obchode lacnejšie ako v optike?
Sme v kontakte s výrobcami a nakupujeme od nich šošovky vo veľkom. Preto vám ich môžeme ponúknuť za nižšie ceny ako v optikách. Chcete sa dozvedieť viac o lacnejších šošovkách, ktoré nájdete v optikách? Navštívte našu sekciu šošoviek súkromných značiek.
Nenašiel/a som vo vašej ponuke značku šošoviek, ktorú som si zvykol/a kupovať na optike / ktorú mi dal môj lekár. Čo robiť?
Nezúfajte, je možné, že šošovky, ktoré potrebujete, máme v našej ponuke. Niektorí výrobcovia šošoviek predávajú totiž svoje šošovky rôznym predajcom pod rozličnými značkami (názvami) a teda, v odlišných baleniach. Avšak, v každom prípade sa môže jednať o jedny a tie isté šošovky. To, či sa vami hľadaná značka zhoduje s niektorými šošovkami z našej ponuky najspoľahlivejšie zistíte na základe materiálu, z ktorého sú šošovky vyrobené, tiež z priemeru a zakrivenia šošovky a následne z ostatných vlastností šošovky (obsah vody, priepustnosť pre kyslík, atp.).Všetky tieto údaje by mali byť uvedené na balení šošoviek, ktoré máte u seba a u nás zas nájdete popis týchto vlastností vždy pod produktom. Našli ste zhodu? Výborne, Môžete si teda objednať. Stále si nie ste istí? Pošlite nám na email info@lentiamo.sk fotografiu šošoviek, ktoré hľadáte. Radi vám pomôžeme s hľadaním.
Môžem so šošovkami spať?
To závisí od typu šošoviek, ktoré nosíte, a od toho, čo vám individuálne odporučil váš lekár alebo optik. Vo všeobecnosti sa ale spanie v šošovkách neodporúča a ak si želáte nosiť šošovky počas noci, mali by ste túto možnosť vždy skonzultovať s očným špecialistom. Chcete vedieť prečo? Zistite to v tomto článku o spaní s nasadenými kontaktnými šošovkami.
Akú tekutinu môžem použiť na čistenie šošoviek?
Jediná tekutina, ktorú by ste mali používať na čistenie a dezinfekciu šošoviek, je roztok určený na tento účel. Šošovky nikdy nečistite ani neoplachujte vodou z vodovodu, prevarenou vodou ani žiadnou inou tekutinou. Ani očné kvapky nenahrádzajú funkciu roztoku na šošovky. Ani opačne, roztok na kontaktné šošovky neplní funkciu očných kvapiek. Majte tiež na pamäti, že každý roztok má trochu iné vlastnosti a pre vás vhodný roztok by vám mal taktiež odporučiť váš očný špecialista.
Predpis
Potrebujete predpis?
Kontaktné šošovky sú zdravotníckou pomôckou, ktorú je potrebné nakupovať až po konzultácii s lekárom na to, aby bola vaša korekcia zraku určite správna a predišlo sa tak poškodeniu zraku z dôvodu nesprávne zvoleného typu šošoviek. Predpis môžete získať aj v očnej optike po očnom vyšetrení. Šošovky nie sú také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, a ich výberom bez predchádzajúceho merania nemôžeme zaručiť, že budú vo vašich očiach správne sedieť.
Ako mám porozumieť predpisu?
Informácie, ktoré musíte pri kúpe šošoviek vyplniť, nájdete na recepte, ktorý je napísaný špeciálne pre vaše oči. Preto musíte presne dodržiavať uvedené parametre. Viac informácií o predpisoch nájdete na tejto stránke.
Ako často by som si mal dať vyšetriť oči?
Odporúčame vám absolvovať vyšetrenie očí každých 6 až 12 mesiacov, aby ste sa uistili, že sú parametre vo vašom predpise stále aktuálne. Takto si môžete byť istí, že šošovky, ktoré dostanete, vám budú dokonale sedieť. Úprava je veľmi dôležitá, pretože kvalita vášho zraku sa môže počas života niekoľkokrát zmeniť, preto si zrak pravidelne kontrolujte.
Je predpis na šošovky rovnaký ako predpis na okuliare?
Nie, predpisy sa líšia. Ak nosíte okuliare a uvažujete o kúpe šošoviek, navštívte najprv svojho očného lekára, aby vám vystavil nový recept na konktaktné šošovky. Na predpise na šošovky sú uvedené špecifikácie pre každé oko zvlášť, pretože sa môžu líšiť. Okrem dioptrií sú pri kúpe šošoviek dôležité aj údaje o zakrivení a priemere, pretože udávajú veľkosť vášho oka a je potrebné, aby tieto údaje boli čo najpresnejšie, aby vám šošovky správne sedeli na oku. Po obdržaní predpisu môžete začať s objednávaním šošoviek.
Mám iba predpis na okuliare, môžem si na tomto základe kúpiť šošovky?
Predpis na okuliare (okuliarové šošovky) sa od predpisu na šošovky líši, pričom neobsahuje údaje o vhodnom priemere či zakrivení šošovky, ktoré sú potrebné na to, aby ste vedeli, aké šošovky si máte zakúpiť. Váš predpis na okuliare je teda potrebné pred kúpou šošoviek prepočítať na predpis na kontaktné šošovky a určiť zvyšné potrebné parametre. S prepočtom týchto hodnôt sa môžete obrátiť na vášho očného špecialistu, ktorý vám môže tiež vopred poskytnúť skúšobné páry šošoviek. Viac informácií o predpisoch nájdete na tejto stránke.
Môj účet na Lentiamo.sk
Ako si môžem vytvoriť bezplatné konto?
Účet vám automaticky vytvoríme pri prvej objednávke. Táto služba je bezplatná. Vďaka tomu budete môcť využívať všetky výhody, ktoré ponúkame!
Zabudol/a som heslo, čo mám robiť?
Nevadí, to sa občas môže stať každému. Stačí, keď pri ikone prihlásenia stačíte tlačidlo "zabudnuté heslo" a uvediete vašu emailovú adresu, na ktorú vám zašleme kód na vynulovanie hesla. Následne si môžete vytvoriť nové heslo.
Ako bonusový program funguje?
Aby sme sa vám poďakovali za vašu vernosť, pridávame zákazníkom pri každej objednávke bonusové body do zákazníckeho účtu. Tie je potom možné vymeniť za bonusový tovar podľa vášho výberu.
Ak nevyužijete všetky bonusové body naraz, nič sa nedeje! Body sa pripíšu na vaše konto a môžete ich použiť nabudúce. Ich platnosť je jeden rok. Bonusový program je určený len pre našich zákazníkov.
Ako môžem získať bonusové body?
- Za každé 1 €, ktoré u nás miniete, získate 2,5 bonusových bodov. Nechcete počítať? Pri každom výrobku uvádzame, koľko bonusových bodov za jeho nákup získate. Nevzťahuje sa na dioptrické, slnečné a ostatné okuliare.
- Zaregistrujte sa k odberu našich noviniek a získajte 50 bodov.
- Označte nás na Facebooku alebo Instagrame (@lentiamo), použite hashtag #lentiamo a ukážte výrobky, ktoré ste si kúpili. Získate 50 bodov! Označením fotografie v akomkoľvek príspevku na sociálnych sieťach súhlasíte s tým, že spoločnosť Lentiamo môže fotografiu použiť na vlastné účely. Keď nás označíte, dajte nám o tom vedieť!
- Uľahčite si prihlásenie na našej stránke, prepojte svoj účet s profilom na Facebooku a získajte 75 bodov! Už ste nás označili na sociálnych médiách? Dajte nám o tom vedieť v súkromnej správe!
Môžem zmeniť svoje údaje?
Svoju e-mailovú adresu a telefónne číslo môžete zmeniť v klientskej sekcii. Pri zmene e-mailovej adresy buďte opatrní, je to vaše prihlasovacie meno do klientskej sekcie. Môžete si tam zmeniť aj heslo, zatiaľ čo adresu pre doručenie môžete zmeniť počas procesu objednávky.
Ako môžem zrušiť svoj účet?
Ak tak prajete učiniť, môžete nám zavolať alebo napísať na e-mailovú adresu info@lentiamo.sk a vašej žiadosti určite vyhovieme. Budeme radi, ak sa s nami podelíte o dôvod zrušenia. Neustále pracujeme na zlepšovaní našich služieb.
Ako môžem zopakovať svoju objednávku?
Opakovanie objednávky je naozaj jednoduché! Tlačidlo "Opakovať objednávku" nájdete na domovskej stránke, ale aj v klientskej sekcii. Jednoducho vyhľadajte objednávku, ktorú chcete zopakovať, a stlačte tlačidlo!
Môžem sa prihlásiť alebo odhlásiť z odberu noviniek?
Samozrejme! Tu sa môžete prihlásiť na odber nášho newslettera. Pravidelne vás budeme informovať o špeciálnych ponukách, zľavách a nových produktoch. Predtým, ako sa odhlásite z odberu, nám, prosím, oznámte, prečo a čo by sme mali zlepšiť. Každú pripomienku si prečítame a vezmeme do úvahy, pretože sa vždy snažíme zlepšovať naše služby.
Ak ste odpoveď nenašli, radi vám pomôžeme. Môžete nás kontaktovať e-mailom (info@lentiamo.sk), telefonicky (+421 220 924 452) alebo na Facebooku.